Könnyed tanulás
Gondolatmozdító, Gyermek

Könnyed tanulás

A tanulás lehet örömteli cselekvés?

Igen!

Minden szülő a legjobbat akarja kihozni a gyermekéből, de időnként eluralkodhat a félelem, mert nem úgy tanul, vagy nem úgy teljesít, ahogyan szeretnéd, vagy ahogy elvárják tőle.

Gondolkozz el azon, hogy melyik megnyilvánulása váltotta ki belőled a feszültséget!

Nézzünk pár példát:

Bizonyos mondatoknál érzed: “nem értem”, “olyan unalmas”, “nem szeretek tanulni…”?

Valamelyik cselekvése zavar: elterpeszkedik széken, bámul ki az ablakon, állandóan mocorog?

Biztos felfedezted már, hogy amikor jó hangulatban vagy, a gyermek átveszi tőled. Ugyanez történik sajnos a rossz hangulattal, és a feszültséggel is. Megérzi a gyermeked, és még nehezebbé válik a közös tanulás.

Ajánlok pár gyakorlatot, ami segít, hogy megszüntesd a frusztráló érzéseket.

+1 tipp

Amikor valami probléma merül fel, és nem érted a gyermeked megváltozott viselkedését, figyelj arra, hogy NE váljon ez, a mindennapok központi témájává!

Skypon keresztül beszélgethetünk arról, ami aggaszt. Inkább engem faggass, mint a gyermeket, mert őt megijeszted.

33 éves pedagógusi tapasztalattal, és 3 fiúgyermekkel a hátam mögött, vannak igen jól használható tippjeim.

Keress bátran!

És most lépjünk tovább!

Olvasd el a következő gondolatokat, és amelyiknél magadra ismersz, végezd el a gyakorlatot.

“Miért éppen velünk történik ez?”

A szegycsont közepén talál egy kis mélyedést (általában érzékeny pont), ezt  ütögesd kb. 20 másodpercen keresztül, a négy ujjaddal (hüvelykujj kivételével).

Naponta 3 x ismételd meg.

Ezzel a gyakorlattal fokozod az életenergiádat.

“Én vagyok a hibás!

A hüvelyk és a mutatóujj találkozásánál, – ahol a két ujj csontjai találkoznak, – van egy pont, aminek a stimulálása, segít legyőzni a kételyeket.

Simíts végig ezen a mélyedésen 10 x előre és hátra, majd válts kezet, és ismételd meg a gyakorlatot a másik kézen is.

“Mi lesz a gyermekemből?”

Ugrálj fél lábon, kb. 10 x, figyeld meg, nehezedre esik-e, majd válts lábat.

Ha nehezebb volt szökdelni valamelyik lábon, akkor 10 x ugrálj két lábon, majd megint 10 x a jobb, aztán a bal lábadon.

Figyeld meg, most már könnyebb lesz!

Ha még nem, addig ismételd, amíg eltűnik a különbség érzése.

 

(Írta, Bánfi Andrea ©)